20 August 2011

"KAMI BLOGGER PRIHATIN" by Ben Ashaari




     Pertama dan utamanye Cik Tija nak mengucapkan ribuan terima kasih kat Abg Ben becoz beliau yang membawa saya utk membuat entry ini..lepas bace je entry Abg Ben tu,Cik Tija dah niat nk buat jugk pasal Tabung Kemanusiaan Somalia ni tapi disebabkan masa & keadaan kesihatan Cik Tija yg tak mengizinkan.alhamdulillah,pada mlm ni (jumaat,19 ogos) Cik Tija dapat meluangkan mase depan komputer sensorang becoz my husband kerja shift malam minggu ni.sabtu & ahad Cik Tija cuti kerja.walaupun dah lambat Cik Tija buat entry ni,xpe..Cik Tija xkisah,Cik Tija nak buat jugk..


     Bersyukur,kerane kite direzekikan berada dalam negara yang aman.negara maju & kehidupan rakyat dibela..setiap minggu kite tgk rancangan tv3,Bersamamu.kesian bila kita tengok penderitaan mereka.tapi pernah kite fikir,ade yang lagi susah & memerlukan?ala..susah² rakyat malaysia masih ade lagi rumah tempat berteduh.masih lagi senang nk dapat makanan.bahkan lagi dalam sesuatu perkampungan tu,lagi banyak makann mereka boleh dapat dalam hutan tu,free lagi.

[Sumber dari Google]

      Pernah korang rase makan mcm dalam gambar diatas?pernah korang rase penderitaan mereka?mampu ke kite ni nak hidup seperti mereka..kite makan sehari paling sikit pun msti 2kali sehari,siang dan malam.mereka???sekali dalam sehari pun belum tentu mereka dapat makan..

[Sumber dari Google]

     Disini Cik Tija nk mengingatkn,klu pergi bazar tu berjimat cermat la sikit.klu nak beli makanan tu,ukur la perut tu dulu.bukan beli main sedap ikut nafsu je.teringin tu la,ni la..time buka nnt.."xlarat la,perut dah penuh sgt".berape byk yang kita buang dalam tong sampah tu?hurm,xpasal² dapat dosa.Cik Tija bercakap ni buat peringatan untuk Cik Tija sendiri juga..
[sumber dari Google]

     Mereka tu saudara seagama kita juga,mereka pun sembahyang & puasa.kita bertanggungjawab membantu mereka..walaupun rm10 je yang kita mampu bagi,xpe..ade nilaiannye di sisi Tuhan.yang penting niat kita.

[Sumber dari Abg Ben]

*Untuk maklumat lebih lanjut sila klik di SiNi

     Akhir kata dari Cik Tija,saya memohon ampun & maaf klu terlebih kata atau terover.Cik Tija hanyalah manusia biase yang banyak melakukan kesilapan.disaat Cik Tija menaip post ni,Cik Tija xberapa sihat.macam nak demam tapi tak demam kot.cume sakit kepale,lemah badan,pedih mata & mata berair je.masih boleh buat kerja tapi perlahan².mungkin antibody lemah kot.korang doakan la supaye Cik Tija cepat sembuh.sian Cik Tija,Belum dapat² lagi cari baju raye yang bersaiz xxs..Si Penjual pun cakap,"kesian adik ni,baju xde saiz"..*Cik Tija nak cari bahan @ video xlarat,Cik Tija nak cari makan.lapo,belum makan lagi,huhu..

No comments:

Post a Comment

Copyright© All Rights Reserved Muazijah.blogspot.com