20 May 2012

Cerita April Cik Tija di Bulan Mei

Lame gila x update blog..sbb xde idea nk buat entry pasal ape,hahaha...!
lagi lah Cik Tija baru je pindah rumah
bukan setakat sibuk je..sakit demam semua ade
sebab gatal sgt angkat berat,Cik Tija ditimpa sakit yg sgt teruk
perut sakit & bengkak,demam..makan je rasa nk muntah
lepas dah urut 2kali,baru sakit mula turun
baik je demam,My Hubby demam pulak
dah sekarang Cik Tija selsema,batuk²
suara sengau mcm bangau,jangkit dgn Papa lah ni ^_^
*Papa pulak yg disalahkannye
kalau suami isteri sakit..sape yg nak jaga sape???
xpayah jawab sebab Cik Tija pun xgeti nak jawab =D

12hb 04 bulan lepas birthday Cik Tija..
whoa,same ngn birthday Sehun (EXO-K) kan >.< huhu
My Hubby ajak Cik Tija pergi Times Square so Cik Tija ikut jela kan
xpasal² Papa masuk kedai Quicksilver Eyewear
rupenye dy nak belikan Cik Tija cermin mata,huhu..
nak tgk x?malu lah,bhaha..gedik!

Red by Roxy 
ade 3warna pilihan..Pink , Merah , Hitam
Cik Tija nak Pink tapi Papa nak amek Merah
dy ckp nak merah sebab sesuai dgn semua colour baju
klu pink mcm xmatch sbb colournye mcm lembut sgt
jadi Cik Tija setuju jela dgn pilihan Papa tu
ingatkan Papa nak beli yg biase punye je
sekali Papa beli yg cermin nipis & anti calar
sekali bayar,RM6ratus lebih..AMEK KAU!
dapat la hadiah 1cap by Quicksilver,original punye
ok tak..nak tgk tak gHuPe Cik Tija bila pakai spek mate?

Sila Jangan Gelakkan Wajah Kecil Saya..!!!
lepas tempah spek mata,Papa ajak tgk movie The Avengers IMAXX 3D
seriously,best gila cite tu..memang gempak!
ceh,cerita nak A+ je Cik Tija ni..haha!selebet..
sebenarnye Cik Tija sgt tak suke pakai spek mate bile pakai tdung
pakai time nak tgk komputer,baca buku,masak & buat kerja penting je
sebab muke Cik Tija kecik so bila pkai spek nmpk tdung mengembang
naseb spek baru xkembang sebab Papa cari yg paling kecik
susah gila nk cari saiz yg sesuai dgn Cik Tija,muke adik Cik Tija pn besar lagi
nape ntah,terbantut agaknye..(ngaku jelah kamu tu rendah & kecik Cik Tija)

sebab tak biase pakai spek,Cik Tija selalu kene marah ngn Papa
sebab tertinggal spek kat rumah @ beg,terlupe nak pakai
sedih gila,depan² orang kene marah spek punye pasal
yelah,kalau Papa depan mata pun xnampak..lagi lah nak lintas jalan
xpela,redha jela My Hubby garang mcm Harimau! T.T
marah sebab sayang,dy takut Cik Tija ditimpa kecelakaan,Nauzubillah!

teringat mase sekolah dulu,ramai xtau yg Cik Tija ni Rabun Teruk
jadi ramai sangat la yg ckp Cik Tija ni Sombong Bongkak lah kan
sebab xgeti nak tegur org.orang mane tau masaalah kite kan
Ya Allah,cmne nak tegur kalau xnampak.kang tersalah org,malu pulak
so Cik Tija terpakse la telan semua dusta & fitnah bagai
xpe la,mereka xtahu.maafkan jela mereka..hati Cik Tija memujuk
bila diorg dah berkawan dgn Cik Tija,baru diorg faham
yelah,sape nak percaye klu kate Cik Tija rabun?
mata besar terjojol mcm nk terkeluar,rupenye Rabun teruk

haa,tgk..bapak besar punye biji mate Cik Tija xmampu dikawal ^_^
lepas pindah rumah ni Cik Tija makin sihat,ceria & berisi kot
sebab Cik Tija x terperuk lagi kat rumah tingkat 3 tu lagi
skrg Cik Tija duduk rumah taman,senang nak jalan & bersiar²
makan pun bertambah,klu dulu 1senduk nasi pun susah habis 
skrg 3senduk pun nk tambah,malam² Papa selalu belanja makan burger daging 2ketul
ade harapan la ni nak naikkan berat 40KG,angan² yg belum tercapai
sian Cik Tija,berat dari dulu smpi skrg cuma 35kg-37kg je
mase form2-form3 pernah la mencapai 39kg,lepastu trun & mendatar je
mcm² jenis makanan tambahan dah amek,semuanye xberhasil
vitamin,Soya VitaSoy,Soya Organic,Hi-Goat,Susu Segar...huh!!!
bersyukur lah Jah oiii,ade jugk org sayang & sempurna lahirnye

"Ya Allah,jadikanlah saya orang yang sentiasa bersyukur
tiada yg lebih berharga selain Redha Mu,Amin".. T.T


20 April 2012

Lirik Mawaddah - Saidatina Asma'


Engkau remaja idola , berperibadi mulia
Tiada siapa menyangka diusia muda , kau telah berjasa
Engkau rela berkorban , bergadai nyawa berlapar dan dahaga
Kerna cinta yang tiada taranya , pada Tuhan dan Rasul nya
Engkau tempuhi jua..

Ha..a..a..
Tika Rasul dan ayahmu berhijrah ke Madinah
Mereka dikejar musuh lalu bersembunyi
Tika Rasul dan ayahmu berhijrah ke Madinah
Mereka dikejar musuh lalu bersembunyi
Didalam Gua Tsur..

Dan kau tetap setia menghantar makanan
Sendirian tanpa teman
Hanya mampu bertawakal kepada Tuhan
Menghadapi musyrikin Mekah
Tingginya ketaqwaan mu kepada Tuhan
Mengatasi segalanya , Ya Saidatina Asma'

Ha...a..a..Ha..a..a..
Ha..a..a..Ha..a..a..
Ha..a..a..Ha..a..a..

Sejarah berkata lagi..i..i..
Kau remaja berjiwa berani
Menyusuri jalan penuh berliku
Demi memandu perjalanan Rasul

Namun tidak ramai yang tahu
Engkau menjadi perisik Rasul
Menyampaikan perancangan musuh
Demi mambantu perjuangan Rasulullah

Ha..a..a..Ha..a..a..
Ha..a..a..Ha..a..a..
Ha..a..a..Ha..a..a..

Ya Saidatina Asma' Abu Bakar..........

Engkau digelar Dzatinnitaqain
Telah memakai dua tali pinggang
Yang akan menjadi saksi mu diakhirat

Oh Dzatinnitaqain cerdiknya dirimu
Amanah nya oh dirimu
Walaupun ditampar Abu Jahal
Yang menjejaki Rasullulah

Namun kau tetap dengan pendirian mu
kerna kau yakin Tuhan kan membantu

Hu..u..u..u..u...

(ulang ↓ 2x)
Dan kau tetap setia menghantar makanan
Sendirian tanpa teman
Hanya mamapu bertawakal kepada Tuhan
Menghadapi musyrikin Mekah
Tingginya ketaqwaan mu kepada Tuhan
Mengatasi segalanya , Ya Saidatina Asma'

Ya Dzatinnitaqain , Haaaaa......


Copyright© All Rights Reserved Muazijah.blogspot.com